mina muskler värker men hemmagjord sangria hjälper mot allt

ett litet urval på saker jag gjort på sistone. millencolinkonsert, trashiga nätter på world bar, balmoral beach och hängt i grottor.
ibland är det enklare att visa i bilder än att skriva...har blivit en latmask på bloggen! förlåt..

men jag är lycklig, känns skönt att säga det, var alldeles för längesen jag kände mig lycklig. 3 år sen?? 4 år sen?? ingen aning. vet bara att det är en stor skillnad mellan att vara nöjd, och att vara lycklig. jag kan nöja mig med ganska lite, och ändå känna att livet är OK. har aldrig varit hard to please. men så väntar man, och väntar, och går igenom skitperioder och sen plötsligt så infinner sig den där känslan. och då känns det helt plötsligt värt det, de där skitperioderna är ingenting längre, för nu finns det andra saker att lägga energi på....livet rullar på just nu utan att jag tänker alltför mycket på vad som händer. utan att jag tänker för mycket på vad som har hänt, eller vad som kommer hända sen (dubbel ångest!!!) jag pluggar, går till gymmet, träffar kompisar eller dan. vin, öl, sushi och glass på helgerna, shoppa, klubba, sola och bada. JAG TRIVS SÅ BRA HÄR! jag älskar vintern och snön men till måtta, får jag välja mellan ständig vinter eller ständig sommar är svaret självklart... solen och värmen gör underverk för kroppen, och för psyket.  jag vet att det är ett låtsasliv.. (precis som jag levt mitt liv de senaste 4 åren) resa, festa, dra när man tröttnar.....omoget beteende. leva i en resväska. så kan man ju inte leva!!??!!  jag känner mig fri, visst, men fattig och rastlös, inget fast jobb, ingen utbildning och ingen egen lägenhet vid 24 års ålder, hur kul är det???? jag är inte vuxen. men jag vill bli!! det är så sjukt svårt att ta sig ur denna livsstil dock. jag vill plugga och bli nåt bra, nåt stort. känna mig stolt.  men att ta dessa beslut.... orkar aldrig riktigt tänka så långt. det är lättare att bara vara för stunden...
det har gått en hel vecka sen jag sist skrev..tiden går så fort! har snart varit i australien 3 månader (mitt visum gäller i 6 månader) och jag börjar tänka på hemfärden. jag saknar er som tusan. jag längtar efter att kramas, skratta, prata om ditt och datt, dricka vin, ringa och säga "vi ses om en kvart". jag vet ju inte vilka som kommer bo i nypan när jag kommer hem, men hur som helst, är det någonstans i sverige är det närmare än nu (skype med webcam är ett skämt med min internetuppkoppling) det jobbiga är att jag kan inte ens tänka mig att åka nånstans utan dan just nu. kanske låter löjligt, vi har bara varit tillsammans i 2,5 månader .. men jag har en känsla av att vi har nåt bra. så när jag kommer hem måste han helt enkelt följa med!! han vill jättegärna resa runt i sverige, säger han. häromnatten drömde jag att vi bodde i sverige, och städade på en skola där pappa var lärare (haha) och dan drömde att jag o han bodde i ett litet trähus i sverige, vid en å.. det var läskigt för det lät exakt som att han beskrev trosa eller nyköping.
jag tänker på er. och det är inte tomma ord. JAG SAKNAR ER VARJE DAG. det finns många underbara, roliga, coola människor i världen, men det är ett fåtal som stannar i hjärtat. som stannar kvar fast man gör fel. som stannar kvar fast man bara ses en gång om året, som påminner mig om stunderna för längesen då vi var unga och dumma och skapade alla minnen. JAG ÄR SÅ GLAD ATT NI FINNS!!
Kakan

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad underbart att läsa att du mår så bra! Saknar dig och dina galenskaper här hemma. Det låter som du har det fantastiskt bra på andra sidan jorden, blir lite avis när man fortfarande inte kan gå till jobbet i converse här hemma utan att råka ut för att vandra hem i en decimeter blask på kvällen. Hoppas tentan gick bra! Pöss

2011-03-21 @ 20:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0