tenta-nerver

en del av er har ju skrivit massvis av tentor i era dagar, men detta är min första...rätt så nervös just nu! har inte skrivit ett enda prov på sex år (högskoleprovet borträknat..)
och det är väl inte lika lätt som gymnasiet, då man kunde börja plugga kvällen innan, memorera skiten och ändå lyckas hyfsat bra, tack vare minnet och att smöra på lite extra i analysfrågorna... mitt minne har knappast blivit bättre med åren, och trots att jag tycker min engelska-grammatik är rätt så bra blir jag ju nervig eftersom det ska ner på papper! jag vet vilket adjektiv/adverb som är rätt men när jag ska motivera VARFÖR och hänvisa till rätt grammatikregel får jag hjärnsläpp. relativ sats, infinitiv...bllööörrrgh............. i 4 timmar ska jag och kathinka (en tjej från sthlm som pluggar samma kurs o bor här i sydney) sitta o skriva tentan på svenska skolan. 4 timmar... usch, jag vill inte! snälla älskade, håll tummarna för mig imorgon. vill ju så gärna ha ett bra betyg i kursen, och tentan är en rätt så stor del när alla delmoment räknas ihop för att sedan ge ett samlat betyg.

annars, är allt bra här. hade en kul helg med rödvin o film på fredagkvällen, sen rugbymatch på lördagkvällen, Dan's lokala lag Balmain Tigers spelade mot nåt lag från Nya Zeeland. alla klädde upp sig i orange och svart, vi smugglade in en goon bag och sen var partyt igång! varm korv, öl, hejaramsor... det var riktigt kul, även om jag inte är nåt sportsfan hade jag en kul kväll. tigers vann och sen var det fullt ös resten av kvällen! alla dansade ute på gatorna i regnet. det regnar för övrigt nästan varje dag här.. så det är nog nu det vänder, och ni har bättre väder än mig. ni sitter ute i solen och jag ligger på soffan och gnäller på vädret ;) ni har ju vårsolen, gräset kommer fram, allt vaknar upp till liv och det är så vackert!!! saknar svenska våren! här går vi mot höst, något mer deprimerande. får hoppas på vissa solglimtar här och var så att jag inte ser ut som ett spöke när jag kommer hem.

nu tillbaka till skolböckerna!
Kakan

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det kommer att gå jättebra. Ta det lugnt och stressa inte upp dig!

Vi håller tummarna!!

2011-03-21 @ 10:57:00
Postat av: Carolojnen

Håller tummarna så hårt ja kan!! Det kommer gå superbra för dej!!! Kärlek i massor!!

2011-03-21 @ 16:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0