brittbrännan

har varit så duktig sen jag kom hit, smörja SMÖRJA. inte bränna mig! det är hudcancer'reklam' på TV hela tiden.. inte så att de gör reklam FÖR hudcancer, det vore illa, men de varnar och visar unga människor som dött av det. usch. det skrämmer mig.  hypokondriker som jag är, tänker jag att jag kanske borde hålla mig i skuggan. sen ångrar jag mig och tänker NEJ! här ska stekas! steka steka pool pool.
så jag och dan åkte till balmoral beach i helgen. hade picnic, det var varmt o skönt men lite molnigt, smörjde in mig lite halvdant med 30... efter några timmar åkte vi hem och då såg jag den fruktansvärda BRITTBRÄNNAN i spegeln! min näsa var illröd, likaså mina händer, speciellt tummen och pekfingret (?) och skinkorna var helt griljerade.... fyfasen vilket fail. dan var röd som en tomat i fejjan med. smörjde in mig med aloe vera på kvällen men hade sån frossa så jag spydde... har nog aldrig hänt förut!! dagen efter hade all brittbränna lagt sig....förutom på näsan. så jag kladdar tjockt med concealer på den när jag ska lämna huset, haha. att man aldrig lär sig....

ska förresten kolla in om det går att skypa flera på en gång, vore ju helt sjukt kul att ha en gruppdejt nån kväll, om det går! för dom som vill :) då skulle det nästan kännas som en festkväll hemma hos nån av er, massa vin och massa garv...

familjen är i alperna o gottar sig, lunch och öl i solen på 2000 meters höjd.. GUUD vad underbart det vore. riktigt avundsjuk är jag. susa nedför backen på brädan, after ski, jägermeister och sexigt underställ.
ta det lugnt i backen bara hörrni, se upp för finska attacken!

nu tillbaka till pluggandet...buu. har fått bra resultat på mina senaste uppgifter, så det känns skönt... nu håller vi på med sista grammatikinlämningen innan tentan 22 mars... gawd börjar bli lite nervös. vi måste hitta ett ställe där vi kan skriva tentan med någon som kan vakta oss, mailade massa ställen och fick svar av nån snofsig tant från svenska skolan i sydney som sa jag... men det kostar 500 spänn! att betala för att göra nåt så hemskt som att skriva tenta - fy fasen. men det är inget man kan göra åt saken. nu är jag lite orolig dock, hon har inte skrivit tillbaka och vi måste lämna in namnuppgifter och plats om en vecka för att registrera tentan!! hoppas på det bästa och lusläser pronomen och adverb sålänge. yayyyyyyyyyyy.
dan är borta hela veckan i canberra, saknar honom litegranna förstås. men jag har chans att koncentrera mig på plugget helt och hållet, och om några dar ska jag träffa den svenska tjejen som bor här och som läser samma kurs som jag, ska bli kul! blind date med en tjej, hmm... har nog aldrig varit med om det förut. är nästan lite nervös...

älskar er!
Kakan

Kommentarer
Postat av: Linda

Hellre britt än dansk.

2011-03-09 @ 06:56:34
URL: http://http:/lindawir.blogg.se
Postat av: vapnis

hrrrmm blogguppdatering tack! hrrrmmm :)

PUSS

2011-03-15 @ 14:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0