åskan går!

satt precis här på soffan med min laptop i knät, min position 9-16 varje dag, och tittade ut på den blå himlen. kanske skulle gå en liten promenix, rensa tankarna och få lite syre i hjärnan? blir lätt brist på det när skönlitterära texter ska analyseras (för övrigt föredrar jag textanalys mer än grammatikdelen cirka hundra miljoner gånger...men gud vad SVÅRT det är. man måste ju tänka till på riktigt) och uppsatser ska skrivas, facebook och diverse vänners och kändisars bloggar och Gossip Girl och True Blood och Dawson's Creek (vi har alla säsongerna på DVD, guld) pockar på uppmärksamheten och distraherar mig...
på med skorna, fyller en vattenflaska... och vad hör jag!? ÅSKAN!! himlen är grå som en möglig bulle. regnet öser ner, fan fan fan!! får bli en snabbis över vägen till Coles istället för att handla plugg-inspiration i form av choklad. blir nog att åka till gymmet senare ikväll iallafall, tar tåget dit så det gör inte så mycket om det regnar. tänkte köra zumba och yoga, kanske body pump också om jag orkar! har släppt lite på dieten, man måste ju ha kul också. men det går iallafall åt rätt håll... allt har sin tid.



tentan gick bra, nu måste vi dock vänta 3 veckor innan vi får veta resultatet...JAG DÖR! hatar att vänta på provresultat! för att få godkänt måste jag få minst 50 poäng av 96..och det klarar jag. hoppas jag. det går att tenta om i april, men eftersom vi betalade runt 500 spänn till läraren för att vakta oss hoppas jag verkligen att jag klarar gränsen.

jag gjorde köttbullar härom dagen, men lingonsylt (från IKEA!!) kokt potatis och hemmagjord gräddsås...mums. nostalgitripp och hemlängtan i en måltid...men dan älskade köttbullarna, vilket var kul. till frukost gjorde han pannkakor, och det var nog det godaste jag nånsin ätit, som på en lyxig pannkaksrestaurang!! önskar jag hade haft en kamera där så att jag kude fotat, är ju galen i att fota allt jag äter ;) på den första var det jordgubbar, blåbär, jordgubssylt, vispgrädde och glass. äckligt värre... på den andra pannkakan var det nutella, vispgrädde, glass, bananer toppat med krossade oreos. EXTAS!

har pratat mycket om framtiden.. juni närmar sig ju fortare än man tror, känns som jag precis kom hit men det har redan gått 3 månader! om Dan nu ska följa med mig till sverige, vilket jag verkligen verkligen verkligen hoppas och vill, måste han ju flytta ut från sitt hus, sälja bilen, säga upp sig... stora beslut. och hur vet vi hur länge det kommer hålla? att det kommer hålla alls? det är ju inte normalt att behöva ta såna här beslut när man precis träffats. önskar jag kunde spå framtiden.... å andra sidan, hur spännande vore det att veta allt vad som ska hända? är det inte en av meningarna med livet...att vara nyfiken på livet och framtiden just för att vad som helst kan hända?.. iallafall, jag vet vad jag vill nu. och jag hoppas han vill det med. ibland måste man ta risker.. det kan ju bli bra i slutändan...

nu över till en egokavalkad, haha! har så svårt att bestämma mig för vad jag ska göra med mitt hår, just nu ser det ungefär ut som på nedersta bilden, fast lite ljusare. när jag skulle bli blondin blev det mera....rödlätt. aaargh! skulle vilja bleka det mera så det är ljusbrun botten med guldaktiga slingor - är rädd att det ska förstöra mitt hår bara!! här kommer några olika frisyrer och hårfärger jag haft de senaste åren....ni som känner mig borde kunna säga: vilken är bäst??

hörs snart darlings! tänker på er.
Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0