söndagsSLÖ

har lagt upp fötterna på soffbordet... känns underbart.
är så jäkla trött, har träningsvärk överallt och en bränd nos.
men jag är sjukt nöjd med min vecka, speciellt helgen!
har pluggat som en galning måndag till fredag. grammatikövningar - piece of cake trodde jag. jag är väl ganska bra på grammatik!? herregud. någon som kommer ihåg satsdelar, pronomen, adverbial, direkt och indirekt objekt!!? kan fortfarande höra carinas röst eka i klassrummet; VAD HÄNDER I SATSEN?
svar: kakan har TRÅKIGT..
det är mer jobb än jag trodde på kursen.. vi läser grammatik och brittisk+amerikansk kultur samtidigt. har läst om industriella revolutionen, amerikanska inbördeskriget...snaaaark. nästa uppgift verkar kul dock, ska se en brittisk film och analysera, titta på klasstillhörighet och brittiskt liv och leverne.
min grammatikbok är tjock som bibeln, och varit mitt enda sällskap hela dagarna. efter många timmars läsande, funderande, googlande, koppar kaffe, avslitet hår och avbitna naglar är jag klar med första stora grammatikuppgiften! en dag före deadline dessutom! stolt. nu är det bara att hålla tummarna att lärarna ger mig en stor guldstjärna.

har kört hårdträning på gymmet i veckan, body pump, body combat, pilates och zumba! pilates är skitbra för stjärtmusklerna och magrutorna, det gör fortfarande ont när jag skrattar... och zumba är så löjligt kul! hoppa runt och dansa som en galning, shaka bootyn som i värsta hiphopvideon och leka salsadrottning, weeeeii! svettas som en gris och inser hur dålig min koordination är, det var ju trots allt ganska längesedan jag var en Jazzgymnast.
men ni måste testa zumba om ni inte har gjort det än!
varje zumba-klass spelar dom "Pitbull - Yo know I want ya".. vet inte varför men jag tänker alltid på kära miss brüchner när jag hör den!! garvar för mig själv och tänker på oss när vi springer runt på nån klubb och fular oss eller tigger ihop till en pizza utanför kosmos... aaah memories..

gick på bio i botanic gardens i fredags kväll, utomhusbio under öppen himmel! kristy och steph jobbar på ticketmaster som är australiens version av ticnet, och ibland kan de fixa gratisbiljetter till filmer, musikaler och konserter. vi såg "Wild Target" med Emily Blunt och "Ron" från Harry Potter... riktigt rolig film faktiskt. Emily var skitsnygg i varje scen och hade riktigt schyssta kläder. det var en hel del pangpang vilket jag inte är så jäkla intresserad av, men filmen hade verkligen sina komiska poänger.
utsikten över staden, operahuset och harbour bridge var så jäkla vacker.. upphör aldrig att förvånas över sydneys skönhet. låter otroligt klyschigt, jag vet.  men jag är kär i den här staden, precis som carrie är kär i new york.

förlåt edinburgh, men jag har träffat nån annan... staden i skottelandet har en speciell plats i mitt hjärta för alltid, men sydney har bättre väder, vackrare människor och ett utomhusliv lite mera omväxlande än att förflytta sig från lägenheten till puben till shoppingcentrat ;) om det bara låg i sverige vore det ju perfekt.

lördag: kristy's pappa bjöd ut oss på sushilunch, vi har simmat i ashfield's pool tillsammans med hundra skrikande ungar, och sen var jag ute med dan på kvällen.. åt tapas med en sinnesjukt god sangria. sen blev det mojitos och long island ice teas i newtown.  går ofta ut och käkar middag med honom, känns riktigt kul att bli bortskämd :) älskar utbudet av restauranger här, på samma gata kan du hitta vietnam, japan, spanien, italien, korea, thailand, kina, turkiet... bäst av allt: vi ska se KINGS OF LEON i mars! biljetterna kostar 900 spänn och jag hade aldrig betalat så mycket för en konsert, inte på studiebidrag inte. ni skulle hört mitt skrik....!! en sak varnade jag honom för, jag kommer ägna ALL uppmärksamhet åt caleb followill den 30 mars. allt annat kommer upphöra att existera, den där timmen framför scenen...
idag, söndag: åkte till Luna park med brudarna, sydneys (ganska lilla) nöjesfält! Sprang rut som småbarn, tog massa foton, åkte tills vi mådde illa, åt korv, åkte mera karusell, klagade över huvudvärk efter lördagens alltför många mojitos ...
men kul var det!
på kvällen käkade vi middag hos kristys mamma... det är skönt när någon lagar mat åt en. men jag kände verkligen hur mycket jag saknar familjen; mamma pappa och viktor! familjemiddagar, tacokväll, mys i soffan... kul att vara lite omhändertagen av någon annans mamma men det går ju inte ens att jämföra. NI ÄR JU BÄST!
det bjöds på skumpa,  kyckling, potatismos, sallad och PAVLOVA-tårta. tredje gången på en vecka jag äter pavlova. de är helt galna i den kakan här, uppenbarligen.
skulle sedan mött upp anna från nyköping som jag jobbade med på rockbaren...men fick ställa in. är helt slutkörd! och inte så lite bränd efter en hel helg utomhus. får träffa henne om några veckor när hon kommer tillbaka hit från nya zeeland.
flera reunions nästa vecka: reece (carros gamla utbytesstudent) som jobbar i sydney några veckor! ska bli riktigt kul att träffa honom och se om han fortfarande kan nån svenska.
sedan blir det MELBOURNE på torsdag,och stor reunion med folk vi träffat i edinburgh! sonja, den finska tjejen jag delade rum med i edinburgh bor där nu så det ska verkligen bli kul att träffa henne igen.
ojoj, vilken uppsats! har så mycket att berätta för er, men är så sömnig nu...
jag ska bara Alfons Åberg -  kanske kolla in första avsnittet av True Blood också -  har lånat 2 säsonger på DVD av Kirsty, efter den stora hypen måste jag helt enkelt kolla in vad alla snackar om.
till sist, tar upp den gamla klassikern Årets Speedostävling. Här är ett smakprov på detta stilfulla plagg.
(bronte beach)
Kärlek // Kakan

Kommentarer
Postat av: Tesso

heeeeeeeeeeej babe :)

sitter nu hos carro och vi firar 25!! saknar dig som tusan!!!! många många PUSSAR!!!!!

2011-02-05 @ 20:12:15
URL: http://terroresen.blogg.se/
Postat av: Saoa

Ååååh, din gamla galna kaka! Fan va underbart du har det! Älskar att läsa om allt! Vill ut på äventyr jag med, hoppas iaf på att kunna flytta till Stockholm! söker jobb för fulla muggar :) Haha, vilka störda minnen man har med dig, You know I want ya! Hoppas på att få se dig till sommaren så vi kan tigga pizza tillsammans då!



PUSSSSSSSSSSSS!

2011-02-09 @ 13:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0