Godmorgon världen!

vaknade 6.30 när Kristy's alarm ringde.. underbara morgon.
oftast somnar jag om, men idag var det så varmt i rummet, luften stod helt still, så det var lika bra att gå upp.

sjukt skön känsla att käka frukost halvliggandes på soffan framför TV:n, när Kristy och Steph stressar iväg till tåget som tar dem in till stan där de jobbar....
en liten portion skadeglädje!

dagens frukost: jordgubbar, yoghurt och en stark kopp kaffe... ska nog vakna till liv snart.


men, kan tyvärr inte lata mig hela dagen, eftersom skolan börjar idag! har fått vår första uppgift som heter My Past, Present and Future.
det är en startuppgift som inte ska betugssättas, en A4-sida för att de ska se vilken nivå alla studenter ligger på.. piece of cake. låter som kursen kommer bli riktigt chill! har beställt böcker från bokus.se som kommer snart, och resten  har jag lånat från biblioteket här... riktigt glad att jag lyckades hitta dem. när böckerna kostar 600 spänn styck är det ju inte jättelockande att köpa dem allihopa...  kan ju inte tänka mig att Contemporary Britain är nån bok jag kommer läsa om och om igen i framtiden, bara för skojs skull.

humöret är hyfsat idag....men är så jäkla trött på att vara sjuk! när jag kom hit för 3 veckor sedan var jag förkyld och hostig efter långa flygresor med svinkall AC och störd dygnsrytm.. gick på influensamedicin en vecka.
sedan mådde jag superbra ett tag, vi var på gymmet nästan varje dag, jag sov ut varje dag och kände mig tipptopp.
för några dagar sen fick jag riktigt ont i magen.. så ont så jag knappt kunde ligga eller sitta. hypokondriker som man är tror jag direkt jag är döende. gick på smärtstillande 2 dagar men det hjälpte inte... så fick masa mig till doktorn. det finns en klinik bara 10 minuters gångväg från oss, drop-in klinik vilket var jättebra. pratade med farbror doktorn och han skickade mig direkt på ultraljud! hjälp! fick ta en taxi direkt till en annan klinik, vänta där med alla gravida kvinnor... freakade ut rätt så rejält...
ingen bulle i ugnen dock, PUH! :) allt såg bra ut sa de, fick antibiotika och smärtstillande och skickades hem. doktorerna kunde inte riktigt ge mig nåt svar alls varför jag fick antibiotika. men det dödar det mesta antar jag... går på antibiotika en vecka nu. missade dans kompis fest i helgen, låg bara hemma och tyckte synd om mig själv. kristy fyller 26 på lördag, så då har min kur precis avslutats som tur är, ska fira med
många glas vin!!!
har fortfarande ont i magen, även om det blivit mycket bättre. får hoppas att jag inte behöver komma tillbaka till farbror doktorn, över 500 spänn för ett läkarbesök..inte det roligaste att spendera sina pengar på.

om jag ska vara positiv: solen skiner, det är en superfin sommardag.
ska nog fila lite på min uppgift sen blir det steka i parken..eller poolen!


*puss på er*
kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0