yes, i'm alive!

tog en liten paus från bloggandet... förlåt mina trogna läsare (min stora läsarkrets på... 6 personer!? haha)
har helt enkelt inte haft tid att skriva!
pluggat som sjutton, och herregud, det är mycket svårare än jag trott, måste sägas igen! grammatiska övningar, analyser, feta böcker att läsa... det är ingen dans på rosor direkt. jag beundrar dem av er som pallat gå igenom flera år av studier!
hur ska man orka..jag vill ju bli rik när jag blir stor men det krävs visst hårt arbete.
måste hitta motivationen, måste hitta motivationen...
har funderat lite mer på det här med framtida yrke. sen jag var barn har jag drömt om många yrken, som jag dissat ett efter ett efter att jag blivit äldre och visare. författare (nördigt,orkar knappt skriva sms så hur skulle jag palla en hel bok) kläddesigner (inget tålamod när undertråden fastnar för hundrade gången) pilot (några glas vin till middagen är inte ok om man ska skjutsa 200 människor tvärsöver jordklotet morgonen efter) bartender (inte det mest hälsosamma kontoret)..företagsekonom (3 av 30 från Ei3 pluggade ekonomi efter studenten..tror det var vid debit och kredit jag beslöt mig för att det var skittrist)
men nu har jag funderat och funderat, och jag har kommit fram till att jag vill öppna eget! det är det enda jag kan tänka mig, något som jag skulle tycka var roligt. jag vill ha en egen liten butik med skor, accesoarer, kläder.. allt i min stil. kanske lite vintagegrejor. bara spela bra musik, inreda i min stil. tänker 50-tals stil walk in closet,  med gulspeglar och svarta gardiner...
men var? hur mycket skulle det kosta? måste plugga bokföring och ekonomi för att kunna driva ett företag.. och tänk om ingen vill handla mina saker. herregud, en sån här grej är sånt man måste planera i flera år. men om jag har ett mål, kanske jag äntligen kan fokusera och komma nånvart..

sen var det melbourne. träffa gamla kompisar från edinburgh, goon, åka spårvagn, shoppa, strandliv, översvämningar, livemusik, roadtrips, underbart! melbourne är riktigt schysst, lite mera chill och alternativt än sydney. sydney är en otroligt vacker stad med så mycket att erbjuda.. men melbourne har mera attityd! kommer definitivt lägga upp lite bilder snart, vi åka Great Ocean Road och fotade massor.

inte sedan 2007 har jag kunnat kalla någon min pojkvän.. men det känns väldigt, väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: vapnis

ÄNTLIGEN!!!!!! så han är din pojkvän!!!???? wiiihooo va glad ja blir! lär han svenska så kan han fälja med hit till sommarn!!! åh va glad ja är för din skull min bästa!

2011-02-12 @ 16:38:33
Postat av: Elefanten

jag ler för din skull :) o nu är jag, lilla jag även en trogen läsare..igen :)

2011-02-21 @ 11:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0