uppe med tuppen!

några bilder från great ocean road,  längs kusten västerut från melbourne. en av de vackraste vägarna i världen sägs det, och det har dom säkert rätt i. det syns inte, men på bild nummer 3 gråter jag. jag blev helt rörd, och chockad, när vi stannade bilen och det var vilda koalor överallt i träden (bild 4 tex). töntigt kanske, men jag trodde aldrig jag skulle få se det!










....................................kaffe kaffe kaffe.

dan gick till jobbet kl 9..istället för 7..en fet sovmorgon! jag skrattar gott och njuter läääänge av min frulle på terassen.
hade alternativet att ligga kvar och sova till lunchtid (vilket jag gjorde igår...EPIC FAIL!).. panikplugga hela eftermiddgen och inget gym...
men NEJ inga slöfasoner! har datorn i knät och min kära följeslagare 'contemporary britain' är också med och leker...
gick bra på första grammatikinlämningen, den andra var skitsvår så vi får se... tror lärarna skickar ut rätt svar idag. håller just nu på med en rapport om brittisk politik..låter värre än döden men det är faktiskt intressant! fattade ingenting till en början och ville ge upp. men efter att ha läst igenom allt några gånger började jag förstå.. vi ska titta på brittisk politik i massmedia och se hur olika tidningar vinklar politiska nyheter. inte direkt vad jag väntat mig av en engelska språk-kurs... men det är skönt att ha ett avbrott från allt tragglande med grammatik.

vad har annars hänt här?
kirsty har fått en promotion, så det ska firas imorgon! hon har blivit manager över en biograf här som heter the Dendy. den ligger i circular key, precis vid operahuset. sämre arbetsplats kan man väl ha! jag blir riktigt glad när det går bra för folk jag känner, kan faktiskt känna glädje utan avundsjuka. något jag endast lärt mig p¨å senare år. har alltid avundats människor som är drivna, gör karriär, får drömjobbet vid ung ålder... men jag vet att min tur kommer! och jag har ju valt att leva som jag gör... så jag kan inte gnälla.
kanske firar med en måskito eller två på fredag! är den schysst blandad slår den till och med
min gamla sommarfavorit frozen strawberry daqcuiry.

kirsty släpper alltid in oss gratis på bion vilket är underbart, för en snålwerner som mig! såg black swan, 127 hours och gnomeo och juliet förra veckan.. de första två rekommenderas STARKT! black swan är verkligen förtjänt sina oscarsnomineringar, även om en del scener har gett mig mardrömmar efteråt... natalie portman är riktigt bra, och hon har lärt sig dansa balett som ett proffs. går på tåspetsarna och allt!!! hur lyckas man med det på ett år!!?? sjukt imponerad. sen har hon bantat ner sig så otroligt mycket att det gör ont... men det brukar ju ge en oscar när skådespelerskor antingen går upp 50 kilo eller svälter sig för en roll.
största anledningen till att gå och se 127 hours stavas : James Franco.
back to dutie!
tänker på er.
cookie

Kommentarer
Postat av: carro

ojoj va underbart allt låter! skulle gärna avnjuta lite frukost på terassen i värmen, om det fanns nån här! men nej, fortafrande vinter! idag är det inte så farligt, endast 4 minus...varmt va? hehe! önskar att ja också kunde ha studielån så ja kunde plugga heltid, låter skönt! ojoj så du gillade black swan?? ahha ja tyckte att det va den värsta film ja nånsin sett, såg inte ens klart den, va alltför konstig för min smak! är totalt emot resten av världen eftersom alla säger att den är skitbra! skumt haha! vi hörs ikväll på skypen snuttan! pöss

2011-02-17 @ 08:22:26
Postat av: Tesso

Håller med dig vänne, det äR intressant med utlandspolitik och hur det speglas olika i olika tidningar! det fick vi göra på engelska c o jag lärde mig massor :) har också insett att...FAN va jag saknar dig!

2011-02-21 @ 11:02:13
URL: http://terroresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0