alla stjärtars dag

14 februari.
dagen då de flesta människor har ångest.
ångest över att man inte har nån pojkvän och ska fira alla hjärtans dag ensam med 'the notebook' och en stor portion ben&jerrys (fast, egentligen...gör vi tjejer det!? eller är det bara på film?),
ångest över att 'alla andra' är så jävla lyckliga och skriver äckliga facebook-statusar om hur kära de är, att de ska bli bjudna på middag och får rosor levererade till jobbet av sin gullipluttiga pojkvän..
ångest vid tanken på att man endast kommer få ett kort av sin mamma på varje resterande alla hjärtans dag av ens liv.
men det kan också vara ångest över att inte ha råd att bjuda ut sin älskling på middag, för man är en fattig student
ångest över att inte komma på en bra present och känna sig otillräcklig som flickvän,
ångest över att man har en pojkvän som är totalt ointresserad av allt som har med alla hjärtans dag att göra för det är för KOMMERSIELLT.

det sistnämnda var jag i 4 år. fick en ganska negativ inställning till den 14 februari efter det. jag önskade ju bara att vi också skulle fira, jag ville känna mig omtyckt och ha en romantisk dag precis som alla andra. 'det kan man  göra resten av året med'. ja, men som tjej inte ens fyllda 20 vill man helst att ens förhållande ska vara precis som alla andras!
..nu kan jag uppskatta tanken på att vara annorlunda, att varje par har sin grej som är skitschysst... men på den tiden var det enda jag ville ha en ask med geléhjärtan och 10 röda rosor.
det är så sjukt viktigt att det är på bådas villkor i ett förhållande. att kompromissa är bra, men se till att den andra gör det med. man kan inte frångå sina egna intressen hela tiden, bara för att man är rädd att bli dumpad. ..saker jag fuderat över under åren!

3 alla hjärtans dag har följt som singeltjej: en i skottland, en i canada, en i thailand. har lyckats göra alla tre till riktigt roliga kvällar. inga måsten alls. ut med vänner och festa och ha kul!! 'fuck valentines day' på med ösig musik och ut och klubba. insåg att många av de bra och snygga killrna redan är upptagna (annars hade de varit ute den kvällen) ...men det finns förstås många fina singelkillar med.

så, i mitt nuvarande tillstånd, hur ska alla hjärtans dag firas? studielånet är knappt, har inga extrapengar att spendera på blommor och nallebjörnar. dan är lika fattig han just nu. han säger 'vad vill du göra på alla hjärtans dag?' jag svarar att jag egentligen bara vill hänga med honom. och det är sant. jag bryr mig inte om blommor och middagar längre.. och jag har käkat ute mycket den senaste tiden... så det blev film med några kompisar, gnomeo och juliet, en smågullig film om trädgårdstomtar, dock inte alls i samma klass som shrek. inte ens nära. dan hämtade upp oss vid bion, lekte taxichaffis och sen drog vi hem till honom. hemlagad thaimat och sen en promenad och ett glas vin.... det var en riktigt bra alla hjärtans dag ändå.

hoppas ni hade en finfin dag/kväll mina älskade där hemma!
och det handlar ju inte bara om ens pojkvän, flickvän, fru eller man. lika viktigt att säga till sina vänner och familj att man älskar dom, en dag som denna.

tillbaka till pluggeriet... brittisk politik just nu - drömkapitlet!
i juni blir det bokbål.

LOVE YOU FOREVER AND EVER AND EVER! tänker på er.
kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0